pondelok 18. júla 2011

Zavrhnutý by Becca Fitzpatrick

The danger is commin´


RECENZIA na knihu Zavrhnutý od Beccy Fitzpatrickovej

CoverDeal: yay!
Deal: Tajomný a nebezpečný... WAW
BestFriend4Ever: ešte, že majú jedna druhú
Plus: Mňamka Biznis, anjeli
RelationshipStatus: Emotions

CoverDeal: yay!

Tak fajn. Hry o život oficiálne nie sú jedinou knihou, ktorá má absolútne dokonalú obálku. A myslím to vážne. Občas, keď som si chvíľu dávala pauzu medzi jednotlivými kapitolami knihy, dívala som sa na prebal a rozmýšľala, ako asi odfotili toho chalana, aby vyzeral, že naozaj padá.... Možno ho prinútili urobiť salto a tak ho cvakli, neviem, ale pointa je, že tá obálka vo mne vyvolala otázky. Zasadila mi do hlavy červíka a prinútila ma rozmýšľať. Nejde len o to, že som sa voľky nevoľky musela zamyslieť nad tým, ako toho chalana odfotili, ale aj o to, že som akosi nedokázala odtrhnúť zrak od toho nádherného, čierneho peria.
A pertleťový papier na ktorý jacket vytlačili bol skutočne parádnou voľbou. Myslím, že je to kniha, pri ktorej by som sa v kníhkupectve pristavila. Namôjveru.
A ešte taká krátka praktická poznámka. Viete čo je super? Že sa ten prebal netrhá hneď pri prvom dotyku ako prebaly niektorých iných kníh. Tak to vážne oceňujem.

Deal: Tajomný a nebezpečný... WAW

Hmh...Ako začať?...
Nora je typická teenagerka, ktorá žije (väčšinou sama, pretože jej mama pracuje pre aukčnú sieň niekde v NY) vo veľkom dome na pustom konci mesta Coldwater, Maine. Celý svoj život zdieľa so svojou najlepšou kamarátkou, Vee Skyovou- dievčaťom, ktoré je Noryn pravý opak. Sú tak spriaznené, ako len dve "soul-twins" môžu byť. Spolu trávia voľný ča, spolu pracujú v redakcii školského periodika eZine. Vlastne všetko robia spolu až kým...
Až kým sa tréne McConaughy, učiteľ biológie, nerozhodne, že bude neuveriteľná sranda, ak na nasledujúce hodiny, počas ktorých sa  chystá so študentami preberať príťažlivosť a rozmnožovanie u ľudí pripraví nový zasadací poriadok. Posadí chlapcov s dievčatami. A tak sa Nora musí rozlúčiť s Vee, ako so svojou partnerkou na biole a priať fakt, že miesto nej si vedľa Nory sadne Patch.
Drzý, namyslený chalan, ktorý nevie, kde sú jeho hranice. Presne tak ho vidí Nora a nemieni s ním na bilológii sedieť ani o minútu dlhšie. Jej plán o presadenie však zmaril tréner, ktorý o ňom nechcel ani počuť.
Lenže to, že je Patch taký arogantný vôbec nie je ten najväčší problém, ktorý Noru trápi. Odkedy jej totiž vošiel do života, stávajú sa jej desivé veci ako na bežiacom páse. Temná postava v lyžiarskej maske, ktorá ju chce očividne zniesť zo sveta, zvláštne hlasy v hlave...
A tak, presne ako by to spravila každá normálna baba v jej veku, snaží sa prísť na to, kto vlastne Patch je a čo od nej chce....
Vždy keď je pri ňom premáha ju neopísateľný strach, ale aj niečo iné...
Čo ak k nemu začína niečo cítiť...


BestFriend4Ever: ešte, že majú jedna druhú

Nora je úžasná. Je zmetená a podozrievavá a opatrná, čo je vlastne perfektné vyváženie Vee, pretože to dievča je PROBLÉM sám!!! (no vážne!!! Koho by napadlo vlámať sa s neznámymi chalmi uprostred noci do školy a hrať sa na schovku!!! Vee!!!)  
V skutočnosti som naozaj šťastná že Nora a Vee majú jedna druhú. Vee nie je niekto, koho by som nazvala "dobrou kamoškou"- neustále dostáva seba aj Noru do problémov. A Noru dokonca do pekne trápnych, už ani nespomínam ako nebezpečných situácií.


Plus: Mňamka Biznis


Tieto dievčatá majú fakt rady jedlo.  A poviem vám, rozprávaním o ňom strávia fakt dosť veľa času. A to už ani nehovorím o objednávaní v Mexickej reštaurácii v ktorej zhodou okolností pracuje Patch (a jéjé! Koľko náhod.)


Plus: Anjeli


Hovorí sa, že anjeli sú momentálne noví upíri... nuž, je to pravda. S tým nik nič nenarobí. A mne sa to páči. Celkom.


RelationshipStatus: Emotions


Tak fajn. Musím povedať, že hoci to bude znieť desivo, nelogicky a absolútne trápne, pri dočítaní tejto knihy som mala v sebe oveľa viac emócií ako po dočítaní napríklad Hier o život.... To vám teda poviem. Je pravda, že Katniss v Hrách o život žila v dobe, keď človek na prílišnú emotívnosť nemal veľa dôvodou, ale aj tak...
Celou knihou (Zavrhnutý) som prechádzala so zatajeným dychom a so zvláštnym mravčením kdesi v bruchu. Niektoré scény a dialógy boli skrátka tak...mrazivé... Verte mi.
Nie je to síce nič nové, poznáte to, padlý anjel sa zamiluje, bla bla bla, už sme to tu mali. Ale aj starý a ošúchaný námet vie spraviť s knižným trhom a s čitateľmi divy. Najmä ak je napísaný fakt dobre (no, na gramatiku a slovenský preklad sa nepozerám. Tí ľudia by mali dostať po prstoch. A to teda vôbec nežartujem!!!)
A tak... som rada, že som si tú knihu prečítala. Literárny obzor sa mi zasa trochu rozšíril a aspoň  viem, či ju mám, alebo nemám odporúčať. A hovorím: Ak chcete zažiť fakt emócie pri čítaní a ak si fakt chcete oddýchnuť, siahnite po tejto knihe. Verte mi, ak sa vám páčil Twilight, toto zjete aj s navijakom.
Kuknite napr. sem: Zavrhnutý, Becca Fitzpatriková 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára