utorok 26. júla 2011

Crescendo by Becca Fitzpatrick

 Live happily ever after?... absolutely not for this time! However...

RECENZIA na CRESCENDO od Beccy Fitzpatrick

CoverDeal: gradujeme, gradujeme...
Deal: keď sa do všetkého zapletie Marci...
BestFriend4Ever: na vážkach, ale Patch...
Plus: Dream-meeting, Spy kid, Holiday job
RelationshipStatus: Nora vs. city


CoverDeal: gradujeme, gradujeme...

Toho dažďa bolo v Crescende naozaj veľa. ... jediné čo môžem povedať, že rovnako ako  gradujú významy názvov kníh (dobre, Silnce celkom nezapadá, ale keby ste vedeli, ako sa mala trojka volať povodne, vedeli by ste, že názvy mali naozaj gradovať...), gradujú aj emócie vyvolané obálkami. Teda aspoň u mňa.
Vôbec by som sa nehanbila čítať s takouto obálkou hoci aj v preplnenej mhd, to mi verte.  


Deal:  keď sa do všetkého zapletie Marci... 

Človek by si pomyslel, že po tom, čo chúďa Nora musela pretrpieť v prvom diely série (Zavrhnutý) už bude konečne s Patchom šťastná a budú spokojne žiť až do smrti a... vlastne naveky (kvôli Patchovi...). Koniec koncov toľko strachu, koľko nám Nora v jednotke ukázala by sme jej opäť prežiť asi nepriali.... a chvála Bohu, že sa toho v dvojke ani nedočkáme.... Ale aby som išla pekne po poriadku...
Nora už asi dva mesiace chodí s Patchom a ručička na jej štastie-metri je s veľkou pravdepodobnosťou na najvyššej úrovni od smrti jej otca. Vee začne chodiť s Patchovym najlepším kamošom Rixonom a všetko je na najlepšej ceste ku krásnym a pravidelným dvojitým rande... Teda všetko by bolo na takej ceste, keby sa Marci Millerová z celkom sadistických dôvodov nezmienila pred Norou, že Patch stáva v noci pod jej oknom a zíza na ňu. A povedzme si pravdu, kto z nás by sa na Norinom miestne nenaštval a nemal by nutkanie zabiť tak Marci ako aj Patcha?
... Našťastie, Nora nikoho nezavraždila, ale aj tak sa konal obrovský rozchod... a to nie len na vzťahovej úrovni, ale aj na úrovni strážny anjel- zverenec....
A do tohto všetkého sa zamontuje ešte práve prisťahovaný priateľ z detstva Scott, niekoľko desivých prsteňov a otcov a... napriek rozchodu stále neutíchajúca vášeň a iskrenie medzi Norou a Patchom.


BestFriend4Ever:  na vážkach, ale Patch...

Vee sa polepšila... a to je pre mňa veľmi dôležitý moment. Už nemá také neovládateľné nutkanie stále dostávať Noru do trápnych situácií z ktorých sa nakoniec musí hrabať sama. Vlastne v tejto časti je pre Noru celkom výhodným spolupáchateľom. No fakt, SPOLUPÁCHATEĽOM. Keďže v Crescende už Nora nie je tak neskutočne paralyzovaná strachom a všetkým s tým súvisiacim, našla si nové hobby o ktorom si myslela, že jej prinesie odpovede. Pravidelne sa niekomu vlamuje do izby a kradne. No vážne. Ako straka.
Vlámala sa k Marci a čmajzla jej denník (okrem iného), k Scottovi a vzala mu super tajnú škatuľku, Patchovi ukradla auto.... nesnažme sa to ospravedlniť, je to krádež. A koniec koncov jej to neprinieslo takmer nijaké odpovede, ale buďiš. Keď sa potrebuje zabaviť...
Nie som si istá, či by som chcela mať kamošku pri ktorej musím mať obavy, že sa nasúka pod moju posteľ a prehľadá mi všetky moje veci... Veď od čoho je dôvera. Chápem prečo to spravila, verte mi, ale aj tak... Vy by ste to spravili?!
Na druhej strane mať kamošku, ktorá sa nebojí tak trochu ilegálnych vecí nemusí byť na škodu (teda pokiaľ vás nezatiahne do nejakého predaja drog alebo zbraní na blízky východ...vtedy to je na VEĽKÚ škodu).
V tomto smere som nejako rozpoltená...
Ale keby išlo o Patch, tak s tým by som bola najlepšia kamoška hneď a zaraz... hoci by ma asi trochu škrelo, že musíme byť len kamoši...

Plus: Dream-meeting 

Spomeňte si na nejaký sen v ktorom sa vám snívalo o nejakom chalanovi, ktorý sa vám páčil. Krásny pocit, keď vás chytil za ruku, pritiahol k sebe a pobozkal, nie?
A teraz si predstavte, že to nie je sen, ale skutočnosť. Je to skutočnosť, ktorú vo sne len prežívate.... Ach, čo by niektorí z nás (ja) dali za to, aby sa také veci diali naozaj...

Plus: Spy kid 

Veru! Noru v Crescende inak ani nejde nazvať, len spy kid. Tajné operácie v obydliach cudzích ľudí s Veeinou vysielačkou... už len aby jej zavolali z MI6 a vzali ju ako tajnú agentku.

Plus: Holiday job

Čo dodať, nie som jediná, ktorá maká cez prázdniny. Diky, Nora.


RelationshipStatus: Nora vs. city

Viac napätia a akcie... hoci občas sa to trochu zamotávalo a netušila som kde vlastne som, ale aj tak. Oproti jednotke, výnimočne dobré pokračovanie...
A nemôžem si odpustiť znovu zdôrazniť tú premenu v Noriných emóciách... myslím, waw...to dievča vie cítiť aj viac ako len strach... Paráda!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára