piatok 29. júla 2011

Vykúp moje srdce by Meg Cabot (alebo Mia Thermopolis... nie je to jedno?!)

Vykúp môj čas trávený s touto knihou


CoverDeal: NIEEEEEE
Deal: by niekto niekomu ukradol identitu?
BestFriend4Ever: no chance. No chance, EVER
Plus: 285
RelationshipStatus: ešte že existuje Greenpeace


CoverDeal:  NIEEEEEE

Zle, zle, zle!!! Snažila som sa nejako udržať svoje intenzívne emócie spojené s touto obálkou na uzde, ale nejde to. Žiaľ, nie je v mojich silách utajiť, čo k tej obálke cítim. Absolútne napínanie na zvracanie!!!
Deva v ľahkej košeli so spustenými rukávmi a zelenom živôtiku?! To myslíte vážne? Akože, kde v tej knihe mala Finulla oblečené niečo čo by sa aspoň v náznakoch podobalo tomu čo vidíme na modelke z obálky? A ten meč! Pri pohľade naň mám chuť sa zastreliť. Namojveru. Nie som síce odborník cez zbrane a tak, ale... no, snáď vidím rozdiel medzi lukom a mečom. A Finulla rozhodne používala luk!!!
Jediný možný záver, ktorý z tohto celého vyplýva je, že na tej obálke predsa len Finulla nie je, (koniec koncov to dievča tam má skôr čierne ako červené vlasy... možno je to Isabella Larocheová, alebo tak...).
A potom ten štýl á la head-less obálka. Prosím vás, nemáme ich už dosť?
A čo to písmo... Ale vlastne škoda reči. Ak by som používala na zhodnotenie obálky čísla od 1 do 10, táto by skončila s bodovým ohodnotením -1 000.

Deal: že by niekto niekomu ukradol identitu?
Príbeh sa odohráva v trinástom storočí uprostred Anglicka. Finnula sľúbi svojej sestre, že jej výkupným zabezpečí veno, lenže zajme toho nesprávneho. Huga Fitzstephena, ktorý sa po desiatich rokoch vracia zo Svätej zeme na svoje panstvo a ktorý sa do svojej väzniteľky zamiluje rovnako ako ona do neho.

A dostaňme sa k pointe. Dlho som sa snažila tváriť tak, že nemôžem knihu príliš súdiť, keďže ju napísala Mia a ako vieme, tá ma dosť svojrázne zmýšľanie a písanie, ale už viac som nedokázala klamať sama seba.
Knihu predsa zostrojila ženská, ktorá má za sebou tucty kníh, tak prečo nebiť kritický? Prečo?!
Ale kde začať?
Ako je už na prvý pohľad jasné, ide o historickú romancu, ktorá sa ale odohráva viac v rôznych posteliach ako uprostred Anglicka. A to vám poviem, že tie scény nie sú vôbec cenzúrované. Som zástanca toho, že v knihách sa dajú niektoré veci napísať aj trochu... ako to povedať... zahalenejšie. Takto to miestami vyznelo, akoby človek čítal nejaký sprostý časopis, to mi verte.
Hugo poznal Finullu asi týždeň (alebo tak), kým sa vzali... a tým poznal vôbec nemyslím to, že vedel čo má rada a čo neznáša. Čo rada robí a či je šťastná. A nevedel ani to aké jedlo má rada a či na niečo nemá alergiu, ako to o sebe obyčajne vedie ľudia, ktorý vstupujú do zväzku manželského. Problém je v tom, že Hugo ani len v najmenšom nemá záujem dozvedieť sa o Finulle niečo viac. A každý ich rozhovor sa skončí len jediným...
Poviem vám, po niekoľkých stranách ma kniha prestala baviť a dočítala som ju len preto, že som peniaze, ktoré som za ňu vyhodila nechcela ľutovať ešte viac.
Autorka má talent (nech už hovoríme o Meg, alebo o Mii), ale prečo si, do kelu, vybrala takú nanič tému s takými... nanič detailmi?
A čo s tou Svätou zemou? Hugo párkrát naznačil, že v Egypte, kde bol je veľa šperkov a bohatstva, ale... Hugo, Egypt predsa nie je svätá zem!
A tu sa mi naskytá ďalšie riešenie! Hugo nie je Hugo! Inak by predsa vedel, že ak bol vo Svätej zemi musel byť jedine na blízkom východe v Jeruzaleme a nie v Egypte... Pravdepodobne mu niekto ukradol identitu a vydával sa zaňho. V tom prípade chlapče, zle si si naštudoval fakty! A keď sa to dozvie Finulla (ak je to vôbec Finulla, lebo podľa obálky skôr nie je ako je), pravdepodobne ťa zabije!

BestFriend4Ever: no chance. No chance  EVER!!!

Takže Finulla bola panna. Pekne. Dlhé roky odolávala nátlakom mužov, ktorý jej dvorili a potom... Z čista jasna sa tu zjaví zarastený rytier-pustovník a ona s ním vlezie do postele? Krásne zásady, by som povedala.
Ak sa takto správa aj k iným zásadám vo svojom živote, tak Boh jej pomáhaj!
A čo s poučením, že jej sestra otehotnela a teraz je kvôli tomu celá rodina hore nohami? Čo s ním? No nič, Finulla sa správa rovnako hlúpo. A nechápem, že nevidí, že Hugo ju len zneužíva. Ani raz sa jej nespýtal, ako sa má (ak nerátame vtedy, keď sa pýtal na jej boľavé rebro a aj to len preto, aby sa jej mohol dotýkať.. )
Takže: Huga by som nechcela ani za kamaráta. Prečo? Pretože je promiskuitný úchylák, ktorý nemá o opačné pohlavie záujem, pokiaľ v tom nevidí vlastné potešenie.
A Finullu už vôbec nie, pretože na to, že ju vytvorilo dievča s výraznými sklonmi pre feminizmu a sebaaktualizáciu, je Finulla až príliš sprostá, závislá na mužoch a ovplyvniteľná... A to už ani nehovorím o tom, že vstúpila do manželstva nevediac či to vlastne chce. Len nad ňou krútim hlavou
Ach Finulla, Finulla

Plus:  285

Chvala Bohu že tá kniha má len 285 strán.  To je asi jediné plus, ktoré som tam našla. Verte mi

RelationshipStatus: ešte že existuje Greenpeace

Keď to celé zhrniem, musím povedať, že jediné čo mám chuť vykríknuť je: „prosím, VYKÚP MÔJ ČAS STRÁVENÝ S TOUTO KNIHOU SPAŤ!!! (a najlepšie by bolo keby aj tie prachy, čo som do nej vrazila.  Viete, som schopná prečítať akékoľvek blbosti od Školy noci cez niektoré výkvety z mamtalen.sk, až po nepodarené dystopie, ale toto bol hard core aj na  mňa.
Škoda len, že tie hodiny v prítomnosti tej knihy mi už nik nevráti...
Ale keď to ide na Greenpeace...

3 komentáre:

  1. Ja som si tiež kúpila tú knihu a musím sa priznať, že som čakala niečo viac...bola to taká lacná romanca akú nájdem v hociktorej trafike....
    ale bola to oddychovka...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To hej,Maataaa, ale Meg Cabot má azda na viac. A niektore časti boli vážne hard-core.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No ja som od nej čítala Denníky Princeznej a Typické americké dievča..a teraz som začala čítať Mediátora...
    Vykúp moje srdce mi prišlo ako taká zbytočnosť, kniha, ktorá sa bude predávať už len preto, že patrí do celkom úspešnej série, bez ohľadu na obsah..a vlastne aj ja som si ju kúpila len preto...:)
    Súhlasím, že to nebolo nič moc..čakala som oveľa viac...ale neviem, či by som to zaradila medzi to najhoršie čo som čítala - hoci momentálne ma nenapadá žiadna kniha, o ktorej by som mohla povedať, že bola horšia ako toto....:)
    Povedzme to takto...druhý krát to už veru čítať nebudem :D

    OdpovedaťOdstrániť