sobota 9. júla 2011

Quote of the Week

Do tohtodýžďnového Quote of the Week so použila Hunger Games...
Poviem vám, nie je ľahké nájsť tam nejaký vtipný výrok, ale aj napriek tomu sa mi to podarilo....
Tak, tu je to:


Silný moment:
Nastáva čas žrebovania. Effie Trinketová povie to, čo vždy: „Dámy majú prednosť!“ a prejde ku sklenej guli s menami dievčat. Siahne dovnútra, ponorí ruku hlboko medzi papieriky a jeden vyloví. Dav zadrží dych. V tej chvíli by som začula bzučať muchu na opačnom konci námestia, zmocňuje sa ma nevoľnosť a zúfalo dúfam, len nech to nie som ja, len nech to nie som ja....
Effie Trinketová sa vráti na stupienok, vyrovná prúžok papiera a zvučným hlasom prečíta meno. Nie som to ja.
Je to Primrose Everdeenová...

Romantická scéna (alebo skôr scéna, kde sa ukážu city...hoci nie medzi chlapcom a dievčaťom):

Rue sa prevrátila na bok, telo má skrútené okolo oštepu. Odstrčím od nej chlapca, vytiahnem nôž a vyslobodím ju zo siete. Jediný pohľad na ranu mi napovie, že ju nedokážem liečiť. Nikto to nedokáže. Ostrie jej preniklo žalúdkom. Nakloním sa k nej a bezmocne hľadím na zbraň. Nemá zmysel utešovať ju a presviedčať, že bude v poriadku. Nie je hlúpa. Natiahne ku mne a ja sa jej chytím ako záchranného lana. Akoby nezomierala Rue, ale ja.
„Zničila si zásoby?“ zašepká.
„Do posledného kúska,“ odvetím.
„Musíš zvíťaziť.“
„Zvíťazím. Za nás obe.“ sľubujem.

Vtedy si spomeniem na Peetove slová na streche: „len by som strašne chcel vymyslieť spôsob, ako... ako ukázať Sídlu, že mu nepatrím. Že som viac než iba súčasť Hier.“ Až teraz pochopím ako to myslel.

Pár krokov od okraja lesa rastú divé kvety. Možno je to iba burina, ale pučia na nej okvetia v nádherných odtieňoch fialovej, žltej a bielej. Natrhám plnú náruč a vrátim sa k Rue. Pomaly, jeden po druhom, kladiem kvietky okolo nej. Zakryjem škaredú ranu, ovenčím drobnú tvár a zapletiem jej ich do vlasov.
Musia to ukázať. No aj keby sa v tomto okamihu rozhodli obrátiť kamery inam, vrátia sa, keď prídu po telá a potom to všetci uvidia. Ustúpim a naposledy sa zahľadím na Rue. Vyzerá, akoby len spala.

Vtipná scéna:

„Pamätaj, sme šialene zamilovaný, takže kľudne ma pobozkaj, kedykoľvek sa ti zachce.“
Ou, a ak by ste sa chceli zapojiť do každotýžďnového sobotňajšieho meme, ktoré usporiadáva Judith na svojom blogu, kliknite sem: Quote of the Week.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára