štvrtok 19. mája 2011

Triaška (Meggie Stiefvaterová)


Chlad

Grace roky pozorovala vlčiu svorku v lese za domom svojich rodičov. Jeden zvláštny vlk so žltými očami – jej vlk – zas tajne sledoval Grace. Zdalo sa jej, že ho pozná, ale netušila odkiaľ.

Horúčava
Sam viedol dva životy. Ako vlk ticho sprevádzal dievča, do ktorého sa zamiloval. Na krátky čas v roku, v lete, sa z neho stával človek. Grace sa však neodvážil osloviť... až teraz.

Triaška
Grace a Sam si nikdy nepripúšťali, že by mohli niekoho milovať, ale láska si ich napokon celkom podmanila. Sam musí bojovať, aby zostal človekom, a Grace – aby zostal s ňou, aj keď to znamená prijať bolestnú minulosť, krehkú prítomnosť a budúcnosť bez nádeje.

Ukážka z textu

Konečne vliezol do postele, ktorá zaškrípala pod váhou jeho tela. Mykol sa a potom uvelebil na kraji postele. Ani sa nešuchol pod prikrývku. Do nosa mi udrel ešte zemitejší slabý vlčí zápach a z pŕs mi vyšiel čudný spokojný výdych. Aj on si vzdychol.
„Ďakujem,“ povedal.
Keďže ležal v mojej posteli, zdalo sa mi to dosť škrobené.
„Niet za čo,“ odvetila som, a vzápätí som si uvedomila pravdivosť svojich slov.
Veď som ležala vedľa chalana, čo dokáže meniť podobu. Nie hocijako, tento chalan sa vie premeniť na môjho vlka! Spomenula som si, ako sa večer náhle zapálilo svetlo na terase a zbadala som ho prvý raz. Zachvela som sa. Zaplavila ma zvláštna zmes vzrušenia a nervozity.
Sam otočil hlavu a pozrel na mňa, akoby ho rozpálila rozochvenosť, čo zo mňa vyžarovala. Všimla som si, ako sa mu v šere zaleskli oči.
„Uhryzli ťa. Aj ty si sa mala zmeniť.“
V mojich spomienkach vlci znova obkľúčili telo na snehu, papule mali od krvi, cerili zuby a vrčali nad korisťou. Vlk Sam odtiahol telo z kruhu vlčej svorky a niesol ho popod stromy. Niesol ho na dvoch nohách, ktoré zanechávali v snehu ľudské odtlačky.


použitá literatúra:Knžný web [online]. 2011. 2011, 2011 [cit. 2011-05-26]. Knižný web. Dostupné z WWW: .

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára