sobota 16. apríla 2011

Rovnako iný ako ja



Ron Hall , Denver Moore)

Hneď ako som dočítala túto knihu, mala som chuť povedať, že je to najlepšia kniha akú som kedy čítala. Nikto by mi neuveril, pretože to hovorím o každej práve dočítanej knihe.
Na tejto je však niečo zvláštne. Niečo čo vám nedovolí v pokoji odtrhnúť od nej zrak a myseľ, kým ju celkom nedočítate.
V snahe vyhnúť sa nechceným a zbytočným spoilerom, ktoré by zrejme len pokazili dojem z tohto unikátu sa bude venovať hlavne mojim pocitom z príbehu.
Sama som sa v istých chvíľach príbehu zarazila nad tým, ako by som sa v danej situácii správala ja. Pohŕdanie bezdomovcami, chudobnými a špinavými je v nás tak hlboko zakorenené, že sa nám to už zdá takmer prirodzené. A absolútne pochybujeme o to,, že by takí ľudia mohli zmeniť chod spoločnosti. Že by ľudia predtým nebezpečný mohli zmeniť naše životy k lepšiemu s oživiť ich. A presne o tomto je tento skutočný príbeh. O mužovi, ktorý bol natoľko poznačený svojou minulosťou, že neveril, že môže byť z neho niečo iné ako kriminálnik a bezdomovec a neveril, že môže nájsť skutočných priateľov. Je o milionárovi, ktorý dlhé roky živil svoje srdce luxusom a sebaláskou Ale hlavne je o žene, ktoré neváhala zanechať svoj spoločenský status, pomáhať tým, ktorím iní nepomáhali a zachrániť tak svoje manželstvo a životy mnohých ľudí.
O tejto knihe by som mohla napísať ešte veľa slov, ale čím viac by som ich písala, tým prázdnejšie by boli. Najlepšie je prečítať si ju a nechať tento obdivuhodný príbeh v sebe pôsobiť ako vitamín.
Na záver by som ešte dodala, že hoci je kniha písaná dvoma hlavnými aktérmi z rôznych spoločenských vrstiev, ich priateľstvo vidno už od prvých strán tak jasne, že sa nejakých literárnych alebo jazykových priepastí vôbec netreba báť

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára